9005070512 |
Trenquem l'estigma entorn la salut mental a les aules |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Infantil |
|
|
|
8/2/2021 - 15/3/2021 (15 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
SG de Planificació i Gestió d'Educació Inclusiva
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
TESM Trenquem l'estigma entorn la salut mental a les aules
|
| |
Inscripció |
08/01/2021 - 19/01/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Sessió de sensibilització i formació en relació a l’estigma per raons de salut mental, presentant la proposta curricular i competencial per a 3r ESO What’s up com vas de salut mental.
|
| |
Objectius |
Objectiu general
Trencar l'estigma al voltant de la salut mental tot capacitant docents i orientadors de secundària per traslladar aquesta visió sense prejudicis a l'aula.
Objectius específics
-Consolidar una visió positiva sobre salut mental.
-Promoure l’interès i la implicació del professorat envers la salut mental.
-Entendre què és l’estigma i com opera en salut mental.
-Fomentar el treball introspectiu envers els propis prejudicis i estigmes.
-Donar eines pràctiques per poder trencar a les aules l’estigma en salut mental.
|
| |
Continguts |
MÒDUL 1: QUÈ ÉS SALUT?
Què és salut?
Què és salut mental?
Quins factors influeixen en la salut mental?
Els problemes de salut mental
Factors de protecció i factors de risc en salut mental
MÒDUL 2: QUÈ ÉS L’ESTIGMA? BREU APROXIMACIÓ
Què és l’estigma?
Tipus d’estigma
L’estigma en salut mental: conseqüències.
L’estigma en salut mental a l’aula
L’estigma i la realitat. Trenquem mites.
MÒDUL 3: PROMOVEM LA MIRADA INTERNA
Descobrim els nostres prejudicis.
Descobrim l’autoestigma.
Demanda i oferiment d’ajuda.
MÒDUL 4: LA SALUT MENTAL EN L’ÀMBIT EDUCATIU
La salut mental i el sistema educatiu. Professorat i alumnat.
Salut mental i dia a dia. Anàlisi personal
Salut mental i la gestió a l’aula. Anàlisi personal.
MÒDUL 5: EL REBALL DE LA SALUT MENTAL EN L’ÀMBIT EDUCATIU
El treball contra l’estigma a l’aula.
El treball socioemocional a l’aula.
|
| |
Formador/a |
Gemma Cantoni
|
| |
Avaluació |
Enquesta posterior de valoració i satisfacció.
|
| |
Requisits de certificació |
Realització d’un mínim del 80% de les tasques assignades per al correcte desenvolupament dels diversos mòduls.
|
| |
Persones destinatàries |
-Professorat de secundària.
- Orientadors.
|
| |
E-mail |
ensadi@xtec.cat
|
| |
|
|